10 February 2011

chrome aplikasi? best ^^


hari ni usual day..

macam biasa kegiatan harian aku bile aku tak sambung belajar ni.

bangun pagi,
gosok gigi,
jemur baju
dan mandii~
siap mandi, pakai baju,
pergi depan. (bilik aku di belakang)
breakfast.
start kereta,
masuk office,
yada yada yada,
balik rumah,
keluar dgn mama (selalunya lepas kerja keluar dengan mama)
balik rumah,
tgk tv,
makan,
tgk tv,
masuk bilik,
gayut,
tido.

dan aku rasa semua ni berpusing 360 darjah sepanjang aku tak sambung belajar ni. haihh~ bila la aku nak sambung ni. tak sabar.

anyway, apa yang aku nak cerita ni is lately aku tergoda dengan suatu benda.

cha chaaaa~~ (tadaaa~)

nampak tak? ke tak nampak? click gambar la untuk nampak lagi jelas.

highlight dia dekat games tuh. hee~

cerita yang sebenar nya, ternampak dekat komputer kak ida, rakan sepejabat aku.

buka je chrome dia, ternampak la alah2 ni. nge-test nge-test, baru la tau, banyak btul kegunaan dia. bukan setakat games je. aplikasi2 lain pun banyak juga.

Selalunya orang surf laman web sekejap lepas tu bosan, tak tahu nak buat apa. Kadang kadang nak tunggu internet connection loading page lama sangat.Ha! takkan nak termangu je kan.
Pihak Google sangat bagus sebab dia memahami apa yang orang perlukan Semua produk yang Google yang sediakan ni memang sangat simple dan interesting. Sesuai dengan keadaan yang aku mention tadi, maka, google pon kenalkan la CHROME WEB STORE.

ni ha



kira sekarang ni, kalau tak ada kerja, aku akan main games yang ni je lah.

tapi untuk pengetahuan, ada setengah aplikasi berbayar. kena pandai pilih la.

nak tahu mcm mana nk guna?

pastikan yang anda ada Google Chrome dulu.

ok,

bagi yang dah ada, Ikut 3 LANGKAH yang senang gila lah


langkah ke satu (1)

pergi ke Chrome Webstore ni. and cari sign in, kalau nak download segala benda ni korang kena ada akaun Gmail dulu. Gmail ni singkatan dia, Google Mail. so korang sign up la kalau nak merasai kenikmatan applikasi dekat web store tu.






langkah ke dua (2)

cari lah apa apa yang korang nak download. aku selalu ambil yang free free je.

seperti contoh, aku nak try aplikasi social network, aku pun ambil seesmic (tu pon sebab aku nampak icon dia comel)



langkah ke tiga (3)

korang dah klik dekat icon yang korang nk, dia akan, keluar macam ni, then klik 'install' (time install ni la korang perlukan akaun gmail sebab memang benda ni memerlukan google akaun)


sedang di proses




lepas tu,dah dapat dah la hasilnya.



benda alah ni akan keluar bila korang buka 'new tab'.

maka dengan itu anda boleh la start mengechat atau bermain game, ;p

okeh. tuh je. selamat mencube..hohoho

Salam, bye.



No comments:

Post a Comment